ZWROT PODATKU AKCYZOWEGO ZAWARTEGO W CENIE OLEJU NAPĘDOWEGO WYKORZYSTYWANEGO DO PRODUKCJI ROLNEJ

Kategoria: News Odsłony: 169

Wójt Gminy Andrzejewo informuje, że w dniach od 1 lutego do 29 lutego 2024 r. przyjmowane będą wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.

Do wniosku należy dołączyć oryginalne faktury VAT stanowiące dowód zakupu oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, które zostały wystawione w okresie od 1 sierpnia 2023 r. do  31 stycznia 2024 r. do limitu przysługującego w 2024 r. w ilości:

- 110 litrów/1 ha użytków rolnych

- 40 litrów/1 DJP bydła, owiec, kóz i koni

- 4 litry/1 szt. świń.

W przypadku ubiegania się przez producenta rolnego o zwrot podatku w odniesieniu do bydła, owiec, kóz, koni, i świń do wniosku o zwrot podatku dołącza się dokument wydany przez Kierownika Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zawierający informacje o liczbie dużych jednostek przeliczeniowych bydła, owiec, kóz, koni i świń będącego w posiadaniu producenta rolnego, w odniesieniu do każdej siedziby stada tego producenta, w ostatnim dniu każdego miesiąca 2023 roku.

 

Limit zwrotu podatku akcyzowego w 2024 r. wynosi:
 160,60 zł * ilość ha użytków rolnych
 i
58,40 zł * średnia roczna liczba dużych jednostek przeliczeniowych bydła, owiec, kóz, koni

oraz

5,84 zł * średnia roczna liczba świń

Stawka zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej w 2024 roku wynosi 1,46 zł na 1 litr oleju.

Dotacje będą wypłacane w terminie 1 – 30 kwietnia 2024 r. przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.

W celu usprawnienia pracy, wniosek o zwrot podatku akcyzowego powinien być kompletnie wypełniony wraz z wymaganymi dokumentami:

  1. Faktury potwierdzające zakup oleju napędowego.
  2. Zestawienie faktur (Załącznik nr 1).
  3. Oświadczenie o prowadzeniu działalności rolniczej ze wskazaniem: formy prawnej beneficjenta pomocy, kategorii przedsiębiorstwa, klasy działalności PKD (Załącznik nr 2).
  4. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie inna niż pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Załącznik nr 3).
  5. Aktualne umowy dzierżawy lub oświadczenie o użytkowaniu gruntów (Załącznik nr 4).
  6. Dokument wydany przez Kierownika Biura Powiatowego ARiMR zawierający informację o (DJP) bydła, owiec, kóz, koni i świń będącego w posiadaniu producenta rolnego w 2023 r.

 

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 86 2717003 wew. 32.

 

ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA